SELAMAT SEJAHTERA

Sabtu, 29 Ogos 2009

KHALID MARAH PENUNJUK PERASAAN

















Isu kuil: Kerajaan Selangor kutuk bantahan provokatif
SHAH ALAM: Kerajaan Selangor hari ini mengutuk dan melahirkan rasa kecewa terhadap bantahan "provokatif, tindakan kasar dan penggunaan secara sengaja" kepala lembu oleh sekumpulan penunjuk perasaan terhadap cadangan penempatan semula kuil Hindu di Seksyen 23, di sini. Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dalam satu kenyataan, berkata: "Kami mengutuk insiden dan tindakan keji itu kerana ia menyebabkan seluruh negara mundur ke belakang di sebalik segala usaha ke arah menghormati satu sama lain dalam kalangan pelbagai kaum dan agama. “Sesungguhnya ia suatu tindakan menyedihkan kerana sikap tidak bertolak ansur terhadap agama lain masih wujud di kalangan rakyat Malaysia."
Ulasan Hujan emas:
Khalid ni memang tak reti melayu, Tunjuk perasan ini bukannya tidak menghormati kaum lain tetapi mereka membantah kerana kuil yang hendak dibina dikawasan kaum melayu yang menjaga agama Islam. Bukan melayu seperti Khalid yang nak menghancurkan melayu dan Islam.
Kalau tak pandai nak mentadbir Negari, letak saja jawatan Menteri Besar Selangor tu. Isu seperti ni pun tak boleh selesai, jangan nak beranganlah nak perintah Negara.
KEPADA RAKYAT SELANGOR SEDARLAH DAN FIKIRKANLAH DEMI MENJAGA MARUAH MELAYU DAN ISLAM.
JANGAN SESEKALI BANGSA DAN AGAMA KITA DIHINA SEBEGITU RUPA. BERJUANGLAH DEMI KEBENARAN.

7 ulasan:

  1. Salam,

    inilah gambaran awal kalau PAKATAN menang, tiba ada kuil depan rumah anda sebab ada satu keluarga hindu dalam kg anda.

    BalasPadam
  2. salam ikan emas ...

    Nampaknya ada pihak yg cuba menangguk di ayer yg keroh. Menunding salah pada org lain dan berlagak menjadi hero. Semoga Allah terus melindungi MALAYSIA dari org2 sebegini.


    Apapun, frodo menolak secara radikal penggunaan kepala lembu ni yg mmg jadi kepercayaan suci sahabat kita yg beragama HIndu.


    Namun demikian, inilah hasilnya bila kesabaran Kita sering saja dicabar. Ada sesiapa dari pihak sebelah sana bangkit bersuara dgn isu penggunaan nama Allah? xder ~ senyap jer. Ada sesiapa bangun bersuara bila uncle tut membaca ayat ((untuk kepentingan politik?)) ~ xder, malah dibangga2kan lagi ... semakin banyak yang lompang sekarang ini. dan amat menggusarkan.


    Hormailah setiap agama. Jangan tunduk membisu seribu bahasa. Kita boleh berkompromi dlm bnyak hal, tapi bukan dengan dua benda penting AGAMA & BANGSA. Apapun, kita dah lihat natijahnya bila memilih org yg sekadar mementingkan kehendak satu2 pihak saja hingga mengabaikan perasaan pihak lain yg perlu di jaga.


    Lihatlah, inilah yang anda pilih dahulu.


    SEKALI LAGI, FRODO MENOLAK SECARA RADIKAL PENGUNAAN KEPALA LEMBU UNTUK DEMONSTRASI TSBUT.
    SAMADA UTK MENUNJUKKAN UNCLE KHALID BODOH CAM LEMBO OR PROVOKATIF AGAMA ~ KEDUA2NYA TIDAK FRODO SETUJUI. SIAN LEMBU ITU. PERLU KER DIPIJAK KEPALANYA?


    salam merdeka kak ikan!! ;)

    BalasPadam
  3. Salam,

    Inilah pilihan orang Melayu yang menghina bangsa Melayu UMNO, Allah telah memberi pertunjuk bahawa inilah akibatnya bila memusuhi bangsa dan agama sendiri.......

    BalasPadam
  4. Salam Merdeka,

    Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

    Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

    BalasPadam
  5. Khalid memang tak layak pun jadi MB Selangor

    BalasPadam
  6. Terima kasih pada semua bloger yang memberi pandangan yang cukup baik.

    Inilah saja caranya untuk meluahkan masalah mereka, nak harapkan kerajaan negeri, dok tengah mabuk kuasa. nak minta pandangan golongan ulama belah mereka dok asyik fikir pilihanraya kecil.MANA LAGI TEMPAT NAK MERAYU ?. inilah caranya, cuma kepala lembu tu kawe pun tak berapa suka jugak. Apa-apa pun kita tetap berjuang demi Agama, Bangsa dan Negara.

    BalasPadam
  7. Salam,

    Isu ini sepatutnya diselesaikan dengan baik,
    jangan sebab kuil orang melayu berkelahi sesama melayu. Sepatut MB Selangor perlu selesaikan isu ini dengan baik...... Jika telah berkecamuk baru hendak diselesaikan sukarlah...

    BalasPadam