SELAMAT SEJAHTERA

Jumaat, 7 Ogos 2009

SIAPA KUASAI SIAPA

APA DAH JADI DENGAN PUAK PKR,DAP & PAS SEKARANG?


DAP gesa tindakan disiplin terhadap Pesuruhjaya Pas Selangor
07/08/2009 6:51pm

PETALING JAYA 7 Ogos - Perbalahan terbuka antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat di Selangor semakin berlarutan dengan DAP hari ini menuntut supaya diwujudkan jawatankuasa disiplin bagi membincangkan tindakan terhadap Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali kerana tindakannya meminta agar Ronnie Liu dari DAP dilucutkan daripada jawatannya sebagai exco Selangor baru-baru ini.
Timbalan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua berkata, tindakan Dr. Hasan dalam kes itu dilihat “tidak sesuai serta tidak adil”, dan menambah bahawa ia diburukkan lagi dengan tindakan Pemuda Pas mengadakan demonstrasi menentang Ronnie Liu, serta rancangan Pas mengadakan kempen besar-besaran di masjid-masjid berhubung isu itu sebagaimana yang dilaporkan media.



Pas lancar kempen pecat Ronnie
Oleh ABDUL YAZID ALIASpengarang@utusan.com.my


SHAH ALAM 6 Ogos - Pas Selangor akan berkempen bagi mendesak kerajaan negeri memecat Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikannya, Ronnie Liu berhubung isu arak dan maksiat di negeri ini.
Ketua Penerangannya, Roslan Shahir Mohd. Shahir berkata, kempen itu akan melibatkan program penerangan, pengedaran risalah serta menaikkan beberapa kain rentang di seluruh negeri termasuk di masjid.
''Kita (Pas) akan mulakan kempen membantah dan mahu Ronnie Liu digugurkan daripada portfolio berkenaan kerana beliau secara terang-terangan mencampuri serta mengganggu tugas pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini.
''Malah, tindakan beliau sebelum ini juga banyak mengguris perasaan umat Islam terutamanya di negeri ini.





Ulasan Hujan Emas:



Apa nak jadi dengan Pakatan Rakyat ni?. Lepas satu kes, timbul pulak satu kes lain.



Dulu Kedah, Pas berbalah dengan DAP kerana kes babi,



Di Penang, DAP berbalah dengan PKR.



Sekarang di Selangor, lain sikit, PAS berbalah dengan DAP, yang sedapnya PKR sokong DAP.



Baru sekarang kita tahu bahawa sebenarnya PKR adalah kroni DAP, sebab tulah, apa saja yang berlaku kepada PAS dan DAP, PKR senyap je. Tapi hari ini kita dapat gambaran yang jelas bahawa PKR sememangnya sama dengan DAP. Tak hairanlah kalau kes jual arak pun dia sependapat dengan DAP.





Kepada penyokong - peyokong PAS yang dok ikut telatah dan perangai PKR dan DAP tu, sudah-sudahlah buat kerja membazir tu, Nanti kalau disuruh minum arak, jual arak macamana?.



Oleh itu, cepat-cepatlah buat keputusan, kalau BN ni dikatakan tak baik, saya rasa BN lebik dari DAP dan PKR. BN tak pernah suruh hantar balik barang yang telah dirampas tak macam DAP. Kerana gilakan kuasa dan jawatan sanggup buat kerja bodoh tu.



FIKIR-FIKIRKAN LAH.KALAU NAK BERJUANG UNTUK AGAMA, BERJUANG BETUL-BETUL,JANGAN HANGAT-HANGAT TAHI AYAM sudahlah.



1 ulasan:

  1. Salam

    Buat baik berpada pada buat jahat jangan seklai. Bala H1N1 melanda tempat yang tidak aman.

    BalasPadam