SELAMAT SEJAHTERA

Sabtu, 22 Ogos 2009

APA SUDAH JADI MB SELANGOR ?





MB Selangor diarah bayar RM66.67 juta


KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi di sini mengarahkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim membayar RM66.67 juta kepada Bank Islam Malaysia bagi pinjaman beliau untuk membeli saham Guthrie pada 2001 ketika beliau menjadi Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu. Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Rohana Yusuf yang membuat keputusan itu dalam kamar bagaimanapun membenarkan permohonan Abdul Khalid untuk menangguhkan pembayaran sementara menunggu permohonan rasmi pada 16 September ini.
Saman balas bank pada 24 Mei 2007 mendakwa Abdul Khalid telah melanggari kontraknya dalam perjanjian pinjaman Al Bai-Bithaman Ajil (BBA) dalam pembelian saham Guthrie.
Ulasan Hujan emas :
Macammana dengan rakyat Selangor tentang MB ni, Kalau dah berhutang sebanyak tu, boleh bayar ke ?. Kalau boleh bayar darimana datangnya duit tersebut ?. Berapa sangat gaji sebagai MB ?.
Dengan cerita MB Selangor ni akan bayar jika rayuannya ditolak oleh Makhamah. Persoalanya dari mana sebanyak tu nak cari duit ?. Adakah gaji sebagai MB mampu bayar ?.
Rakyat Selangor kena tanya hal ni, mana datangnya duit tu ?. Kalau sebelum dia jadi MB dah banyak duit kenapa pinjam juga dengan Bank?. Inipun kena ambil tahu.
Kalau kena bayar, kita nak Dato Khalid jelaskan kepada rakyat dari mana duit sebanyak tu dia dapat. Kan kata nak telus, kena batang hidung sendiri pun kena teluslah juga.
Kena tanya juga Pak nik Ajiz, kalau tak bayar macammana? Boleh masuk Syurga tak ?.
FIKIR-FIKIRLAH WAHAI PENGIKUT PAKATAN RAKYAT.

5 ulasan:

  1. Salam,

    Patut rumah Khalid macam istana!

    BalasPadam
  2. Salam,

    Tak pe, Ronnie Liu boleh kasi beres........ banyak lagir rumah-rumah urut, kilang haram, pelacuran yang belum kena sita.

    BalasPadam
  3. Naahhh. Biaq die turun MB. Ronnie Liu ambik alih..

    BalasPadam
  4. berita ni kena bagi 1 malaysia tau....

    BalasPadam
  5. nah..!kena bayarlah tu,tiket masuk syurga

    BalasPadam