SELAMAT SEJAHTERA

Selasa, 18 Ogos 2009

APA DAH JADI DENGAN SELANGOR NI ?.




JAIS persoal Exco lulus bina kuil


SHAH ALAM 17 Ogos – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menjelaskan keputusan pembinaan rumah ibadat bukan Islam di negeri itu termasuk di Seksyen 23 di sini yang mendapat bantahan penduduk Islam ditentukan oleh jawatankuasa khas yang dipengerusikan oleh Exco berkaitan portfolio berkenaan.
Pengarahnya, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, amalan itu adalah berbeza dengan dahulu iaitu sebarang pembinaan rumah ibadat bukan Islam sama ada kuil, tokong dan sebagainya diputuskan oleh jawatankuasa negeri yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) sendiri.
Ekoran itu jelasnya, selepas Selangor diperintah kerajaan campuran urusan berkaitan pembinaan rumah ibadat bukan Islam diputuskan oleh Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam yang dipengerusikan oleh Dr. Xavier Jayakumar.


Ulasa Hujan emas :


Ini satu lagi kerja Pakatan Rakyat yang menyusahkan rakyat. Baru setahun lebih memerintah negeri Selangor dah macam-macam jadi . Bermula dengan jualan arak di kawasan majoriti orang Melayu, sekarang keluar pulak cerita nak bina kuil di kawasan orang melayu.KENAPA JADI BEGINI?.


Tak terfikir ke MB Selangor tentang perasaan orang melayu ?. Ke dah hilang nadi melayu dalam dirinya ? atau kerana takut hilang jawatan maka dibiarkan apa saja berlaku asalkan jangan diusik jawatan MB.


Kenapa Pak Hasan Ali, kenapa tak berbunyi tentang perkara ini ? ke takut hilang jawatan exco ?. Kalau ini lah sebenarnya impian pemimpin PR, jelaslah kepada kita semua, mereka bukanlah hendak membela rakyat tapi sebenarnya mencari peluang untuk kepentingan mereka sendiri.


KEPADA RAKYAT SELANGOR, RENUNG-RENUNGKAN LAH KERENAH PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT (PR) INI. JADIKAN APA YANG BERLAKU INI SEBAGAI PENGAJARAN KEPADA KITA SEMUA DAN JANGAN SESEKALI KITA BIARKAN ANGKARA INI TERUS BERLAKU. INGATLAH MASA DEPAN ANAK DAN CUCU-CICIK KITA SEMUA.

8 ulasan:

  1. KHALID, KALAU YA PUN PIKIRAN HANG DAH BUNTU,TAKKAN PASAL AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU HANG NAK LACURKAN.PERJUANGAN APA HANG NI,KALAU INILAH SALAH SATU YANG DIKATAKAN PERJUANGAN KEADILAN DALAM PKR,DIMANA RASIONALNYA KEADILAN INI KALAU DIBIARKAN RINTIHAN DAN RATAPAN ANAK BANGSA SENDIRI SEDANGKAN KAU MENATANG BABI DIHUTAN BAGAI PERMATA DARI LANGIT.APA JENIS MELAYU KAU NI KHALID.SORANG LAGI EXCO BINGAI YACOB SAPARI DULU SEBELOM MENANG DAN BARU BARU MENANG CAKAP LAIN SEKARANG TERUS TAK TAU CAKAP.MUNAFIK SUNGGUH EXCO EXCO MELAYU KAT SELANGOR NI. YANG EXCO CINA DAN KELING TU DAH TENTULAH KITA ORANG ISLAM TAHU APA MATLAMAT MEREKA.FIKIR DAN ISTIGHFAR BANYAK BANYAK.KESIAN MELAYU MERINTIH DIBUMI SENDIRI.

    BalasPadam
  2. salam sejahtera

    kalau perjuanagn itu diselaputi dengan keriakan dan ketidakikhlasan maka inilah hasilnya...

    ketika sebelum naik maka menggunaka keadah yang tidak seharusnya seperti menyebar fitnah dan tohmahan maka ketia mereka memerintah benda yang sama akan menimpa mereka


    salam

    BalasPadam
  3. Salam,

    Itulah yang nak dipertonjolkan oleh PAS dan PKR kepada umat Melayu.....

    BalasPadam
  4. memang takde telur pun

    BalasPadam
  5. mana penyokong pas & pkr yang bergegar2 maki hamun kerajaan??? tolong bagi komen! pengecut!!!

    BalasPadam
  6. Sian kan org Selangor yg kononnya org elit bijak pandai..tipah tertipu bang !!!

    BalasPadam
  7. SALAM

    SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

    SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

    SALAM SEJAHTERA

    BalasPadam