SELAMAT SEJAHTERA

Selasa, 26 Jun 2012

KEBODOHAN MAZLAN ALIMAN

Kenyataan seorang yang bodoh tentang FELDA dan cuba nak perbodohkan peneroka. Sila baca kenyataan yang dibuat oleh sibodoh ini : Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman mendakwa Felda tidak akan lagi membuka bantuan pinjaman pembesaran rumah kepada peneroka selepas penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH). Menurut maklumat yang diperolehinya, Mazlan mendakwa bantuan pinjaman sehingga RM40,000 itu tidak akan lagi dinikmati peneroka kerana Felda kehabisan peruntukan. "Paling baru maklumat kita dapat, ada peneroka yang hantar permohonan, tetapi tak lulus dan Felda jawab kerana tiada peruntukkan lagi, Beliau sebenarnya mendapat maklumat daripada orang yang bodoh sepertinya juga. Kepada MAZLAN ALIMAN kalau nak tahu maklumat sebenar pergilah berjumpa dengan pihak Felda atau kalau malu sangat pergi MASUK rancangan Felda dan lihat sendiri berapa banyak rumah yang sedang diperbesarkan ATAU balik kampong sendiri tengoklah di sana. Janganlah nah menghasut peneroka, BERTAUBATLAH SEBELUM TERLAMBAT. PENEROKA LEBIH BIJAK DARI SAUDARA KECUALI YANG SERUPA DENGAN SAUDARA.

4 ulasan:

  1. Setuju sangat ... JANGAN BERKAWAN NGAN ORANG BODOH ...NANTI KITA JADI BODOH...

    BalasPadam
  2. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')








    ~Janji Ditepati - Kami Tak KEBULUR dengan Jawatan dalam UMNO!! ~
    1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
    2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
    3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
    4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196


    5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1

    BalasPadam
  3. Sekadar pendapat. Malam semalam Tun Mahathir berkata, banyak GLC company tersasar dari hala tuju sebenar untuk melindungi hak bumiputra. Apa yang Tun perkatakan ada banyak yang tersirat utk difikirkan. Salah satu FGV selepas disenaraikan di Bursa Malaysia. Bank berlumba-lumba issue warrant FGV dari A-Z. Kenapa dan mengapa? Persoalan yang perlu kan ketelusan. Peneroka berkorban jiwa dan raga untuk kepentingan negara? Alhamdullillah. Macam Hang Tuah pula. Takkan Melayu hilang di dunia. Tapi mungkin akan hilang di Malaysia bila hak menjadi cagaran. Nak tau tercagar ke tak tanah, silalah baca prospektus sedalam2nya sebelum memberi pendapat.Dan hari ini, harga FGV pun sudah 4.70. Jauh dari jangkaan. Siapa yang tanggung interest. Malah duit baki 5000 anak peneroka pun masih dibayar. Ini baru sikit janji yang ynag tak ditepati. Jangan nanti semua Felda jadi macam peneroka Sg. Buaya. Tanah tercagar pun tak sedar sampai surat bank baru tahu. Kemudian nak disalahkan kerajaan negeri. Politik sekarang makin kotor. Apa2 di masa akan datang, macam2 boleh terjadi.Dan satu lagi kesannya bila price jatuh, siapakah largest cornerstone FGV? Bukankah PNB AND TH. EPF? Semuanya duit rakyat. Kita diperbodohkan sesuka hati oleh orang diatas??. Tapi sebagai hamba Allah kita tetap harus bersyukur. Wallahualam.

    BalasPadam
  4. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    BalasPadam