SELAMAT SEJAHTERA

Isnin, 12 April 2010

PENGHASUT FELDA




Asalamualaikum........Selamat bertemu kembali kepada semua blogger. Kini saya kembali aktif semula untuk bersama -sama memberi pandangan dan kritikan di ruangan ini. Diharap kepada semua rakan-rakan dapat memberi kerjasama sepenuhnya.
Dato Seri Adnan Yaakob, Menteri Besar Pahang berkata kewujudan penghasut terutamanya di tanah rancangan Felda dilihat sabagai satu perkara positif.Kehadiran mereka ini memberi peluang kepada kerajaan BN untuk menjelaskan kepada masyarakat terutama kepada peneroka sama ada perkara yang disampaikan itu benar atau salah.Dato Seri menyarankan agar peneroka mempertimbangkan dan berfifkir dengan rasional sebelum terpedaya dengan kata-kata pihak yang tidak bertanggungjawab yang kini sedang menyemai atau mengotorkan pemikiran peneroka dengan perkara yang tidak sepatutnya. Peneroka perlu membuat pembandingan keadaan 50 tahun dulu dengan keadaan sekarang.Tengok sekolah dulu dengan sekarang, tengok pakaian sekolah anak kita dulu dengan sekarang
Itulah perubahan selari dengan keadaan semasa dan seharusnya peneroka bersyukur serta tidak berpaling tadah lantaran mendengar kata-kata tidak benar dari penghasut.
Oleh itu, diharap kepada semua masyarakat Felda jangan mudah lupa asal usul kita, Fikirkan bagaimana keadaan kita mula-mula masuk peneroka dulu dan bagaimana kehidupan kita sekeluarga sekarang ini. Bayangkanlah jika hari ini kita tidak menjadi warga Felda, dimana kita dan bagaiman kehiudpan kita ?. Adakah sama sebagaimana kehidupan kita di tanah rancangan Felda ?.
PENGHASUT yang datang bukan untuk membantu kita TETAPIinginm mengambil kesempatan unutk kepentinngan politik parti mereka.
RENUG-RENUNGKANLAH. Jangan kita menjadi orang yang tidak tahu membalas budi.

4 ulasan:

  1. Bro, apa yg penting bagi Mazlan, dia mahukan sokongan untuk jadi wakil rakyat..... dia tahu di Johor tak ramai penyokong2 PAS, sebab tu dia sibuk jadi anak iblis di Pahan..... suruh je balik ke pangkuan keluarga di Johor...

    BalasPadam
  2. Bro.. dia urus ANAK dengan pemantauan oleh PAS Malaysia.. kalau tak puas hati dengan ANAK, buat surat kepada PAS.. kita atur pertemuan dengan ANAK.. baru best.. di mana tak puas hati.. berdepan.. saya pun tak suka jika ANAK ada muslihat lain.. mcm mana BRO?
    *setakat ini UMNO tidak menyaman Mazlan khasnya buku yang ditulis.. kenapa?

    BalasPadam
  3. pas dan pkr sesuai berada dan berkem pen politik di Thailand lawan kerajaan kafir sesama kafir tak sibuk apco dan israel dan islam pun... bukan dimalaysia yang dipimpin kerajaan islam ..baru betul..pas banyak alasan saja nak negara islam..kopiah lilit dikepala pun hati sama juga bersatu dengan iblis apa guna yang meliwat pun disanjung ..sudahlah tidak reti kenang jasa kerajaan malaysia..tidak kenang siapa majukan felda mudah dihasut samaran sitan yang berupa pak janggut dan serban pulak tu.. apa bendalah yg terikut ikut sangat cara politik luar dan kafir tuu,..nuar untuk diri dia sendiri tak pa lah..biar lah dia kerja seorang.

    BalasPadam
  4. emmmm...pihak yg menuduh dan di tuduh perlu bersemuka berdebat secara live d TV..pa cam Bro de berani..biar org ramai menilainya..

    BalasPadam