SELAMAT SEJAHTERA

Khamis, 27 Ogos 2009

KENAPA JADI BEGINI ?.

















Soi Lek dipecat
Oleh Khairunnisa Kamarudinbhnews@bharian.com.my

Majlis Presiden MCA anggap skandal seks memalukan parti


KUALA LUMPUR: Pergolakan dalaman yang melanda MCA sejak pemilihan parti itu pada Oktober tahun lalu dijangka berterusan apabila Timbalan Presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dipecat daripada parti kerana menjejaskan imej parti berhubung skandal seksnya pada 2007. Keputusan diumumkan presiden parti, Datuk Seri Ong Tee Keat selepas Majlis Presiden yang bermesyuarat di Wisma MCA di sini sehingga lewat malam tadi, bersetuju dengan syor jawatankuasa disiplin supaya Dr Chua dipecat.

Tee Keat berkata, Majlis Presiden mengambil keputusan menerima syor jawatankuasa disiplin untuk memecat Dr Chua berkuat kuasa serta-merta kerana membawa imej buruk kepada parti.


Ulasan Hujan emas :


Pemecatan Datuk Seri Chua Soi Lek sebagai Tim Presiden MCA tidak mengejutkan kerana krisis dalaman parti MCA sudah lama bergolak.


Gerakan untuk menjatuhkan Presiden MCA, Datuk Ser Ong Tee Keat juga sedang berjalan , apakah ini semua satu strategi atau sememangnya masalah dalaman parti?.


Ada yang mengatakan apa yang berlaku dalam MCA merupakan satu perancangan supaya MCA di hapuskan dan dengan ini akan melemahkan kompenan BN.


Adakah ini hanya satu tuduhan yang cuba menjatuhkan imej BN atau sememangnya satu strategi ?.


Kalau ianya satu cubaan untuk menjatuhkan imej MCA dan BN, seharusnya kompenan BN mengambil tindakan supaya dapat menyelesaikan bersama kemelut yang melanda MCA.


Jika ianya satu perancangan, maka siapa kah dalangnya dalam MCA ?. Ini pun Kompenan BN harus masuk campurtangan dan mengambil tindakan drastik untuk menyelesaikan.


Jika ianya benar-benar merupakan pembersihan parti , saya ucapkan syabas kepada MCA kerana berani mengambil tindakan yang cukup berat ini demi menjaga kepntingan parti MCA dan Kompenan BN. Tindakan ini walaupun berat untuk dilaksanakan tapi demi mempastikan Kerajaan BN terus memerintah Negara Malaysia ini, kita seharus berbangga kerana kepimpinan tertinggi MCA sanggup melakukannya.


Kepada UMNO juga, seharusnya mengambil tindakan yang sewajarnya kepada kepimpinan dan ahli UMNO yang tidak setia kepada parti dan yang menjadi DURI DALAM DAGING. Apatah lagi sekiranya pindaan perlembagaan UMNO diterima, maka pembersihan ahli UMNO sewajarnya dilaksanakan dengan berkesan.

Jangan ada GUTING DALAM LIPATAN yang mengambil kesempatan untuk mengahancurkan UMNO.


Saya yakin masih ramai lagi mereka yang sudah menderhaka kepada UMNO, namanya masih lagi tercatit dalam senarai keahlian UMNO.


SEMUGA KITA DAPAT SAMA- SAMA MEMBERI SOKONGAN YANG TIDAK BERBELAH BAGI KEPADA KERAJAAN BARISAN NASIONAL.


2 ulasan:

  1. Salam,

    Ini mungkin proses pembersihan tetapi wujud gerakan menolak OTK pula.

    BalasPadam
  2. Mungkin ada agenda lain kot?.Tak faham lah dia orang ?. Tak dengar nasihat langsung.Tapi BN harus berwaspada dengan permainan MCA ni.

    BalasPadam