SELAMAT SEJAHTERA

Selasa, 6 Julai 2010

HARI PENEROKA FELDA (07.07.)



























SAMBUTAN HARI PENEROKA FELDA (07.07.10)


Hari ini seluruh warga Peneroka Felda menyambut HARI PENEROKA. Majlis ini diadakan di MRSM Trolak dan akan dirasmikan oleh YAB Dato Seri Najib Bin Tun Abdul Razak.


Hari ini juga FELDA sekali lagi melakar sejarah apabila YAB PM akan merasmikan MRSM FELDA di trolak yang pertama semperna Sambutan Hari Peneroka.


Warga Felda seharusnya bersyukur dan berterima kasih kepada Kerajaan dan Felda yang bukan sahaja memberi bantuan kewangan kepada pendidikan anak-anak Felda TETAPI sanggup menyediakkan tempat untuk belajar.


Kalau dulu FELDA DITUBUHKAN bagi menempatkan orang-orang melayu yang tidak bertanah, yang misikin, yang hidup melarat di ceruk-ceruk kampung ke kawasan Felda. HARI INI TERBUKTI FELDA, Bukan sahaja berjaya menjadikan orang melayu yang tidak bertanah sudah memiliki tanah TETAPI dapat menyediakan segala-galanya kepada seluruh warga felda yang tidak pernah dibayangkan oleh warga Felda selama ini.


KEPADA PIHAK YANG TIDAK SENANG DENGAN KEJAYAAN FELDA INI, JANGANLAH IRIHATI, BIARKANLAH FELDA DENGAN MASYARAKAT PENEROKANYA.


KEPADA YANG BERADA DI DALAM FELDA, YANG TIDAK PERNAH PUASHATI DENGAN APA YANG DILAKSANAKAN OLEH FELDA INI SEDARLAH....Bayangkan kalau kita tidak menjadi peneroka Felda, DIMANA KITA SEKARANG INI ?.BAGAIMANA KEADAAN KEHIDUPAN KITA ?. BAGAIAMANA ANAK-ANAK KITA ?.


Janganlah dek hasutan dari golongan yang irihati melihat kejayaan Felda, kita termakan hasutan tersebut dan lupa segala-galanya apa yang telah kita kecapi selama ini.


KEPADA SELURUH WARGA PENEROKA FELDA.......SELAMAT MENYAMBUT HARI PENEROKA......TERUSKAN SOKONGAN ANDA KEPADA FELDA. SEMUGA KITA AKAN LEBIH BERJAYA. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan